Rasist eller inte?!

I Sverige för hundra år sedan trodde man att de som var kraftiga, långa och rejäla var de mest intelligenta, Medan de som hade annan etnisk bakgrund blev placerade i hjälpklass, på anstalter eller så tvångssteriliserade man dem. Det var hundra år sedan. ...
Idag har 100 år gått, vi har forskat, rest och utbildat oss. Vi vet nu att intelligens, värde och kompetens inte är beroende av en viss hudfärg eller ett visst midjemått. Jag läser i ÖP att 320 flyktingar ska få komma till Östersund dra år. 28 kommentarer har den artikeln och majoriteten av dem är så pinsamma att jag vill gå med skämskudde på ICA när jag handlar mat. Tänk om bomber skulle falla över Sverige, enda chansen att rädda din familj var att fly till ett land som du inte vet något om. Kanske har du redan dött men dina barn får chansen att fly. Egentligen vill dem inte, de är livrädda. Men det är deras enda chans. Men då möts dem av "Ove"67, "Gösta"49 och "Karin"32, som tycker det är "helt förjävligt" och att dem "kostar för mycket pengar". Var fan ska dom ta vägen då? Om man tittar snett på alla med slöja, om man fnyser åt alla som heter mohammed, om man håller extra hårt i plånboken när någon som pratar svenska med brytning går förbi. Om man är så mån om att vi ska ha så tydliga paradigmer, leva så segregerat, vara så jävla trångsynt.. Då ska man fan sluta äta tacos och kebab, sluta åka på charter till Egypten eller Turkiet, sluta gömma sig bakom att man "inte är rasist bara för att man har en åsikt". Nej man kanske inte är rasist, men man är trångsynt och orättvis och de enda lösningar jag kan föreslå för er som känner sig träffade är att bunkra upp med messmör och mellanmjölk och bosätta sig under en gran i skogen. Eller eventuellt åka och kolla läget i Syrien eller Palestina.
 
Vad tycker ni? Snälla skriv vad ni tycker om krig, rasism osv! Vad som!
 
Ttyl;


Länkbyte? :)

2012-12-09 // 15:41:54
» elinn

gå in och kolla hur mitt veckans blogg inlägg blev sötnos! :)

2012-12-19 // 10:23:43

Vann du chansen att synas på min blogg? - Ny chans direkt! - Missa inte chansen att synas på min blogg - Klättra högre upp på topplistan - http://www.nattstad.se/bexollila?id=5744207

2012-12-19 // 10:36:56
» Malin

Sv: använder mitt silvriga ganska mycket.. men har ett i guld från chicy.se som jag aldrig använt som jag skulle kunna tänka mig att sälja i så fall :)

Svar: okej, nej jag ville ha ett silvrigt det var därför! tack ändå! :)
Sanna Haraldsson Bäck

2013-01-07 // 21:09:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback