open your eyes .

Eftersom att alla tänker fortsätta blunda för det som händer i dagens samhälle så tänker fan inte jag göra det längre, är trött på att lossas att allt är bra även fast det inte är det!! Det blir bara värre och värre, dag för dag, och jag hoppas verkligen att ni mår sjukt dåligt som håller på !!!! Det är NI som gör idealet sjukt.

Vem är det som bestämmer vad som är rätt och fel? Vi kan fan inte skylla på ”de sjuka idealet” som om de kom från ingenstans, för det är VI människor som orsakat detta och vi har ingen annan än oss själva att skylla på! Varför jämför folk alla människor med andra? Hur kan man te.x som "Kissie" som är hur många tonåringars förebild sitta och säga aa idag ska jag inte äta något eller te.x att hon bara ska äta barnmat/ lite frukt och sen klara sig resten av vecka eller att hon bara dricker en cola om dagen. Visst vet jag väl att hon äter mer om dagarna än vad hon säger, även fast det inte är mycket mer! Men hallå, hur många tonåringar är det inte som verkligen tar åt sig, och verkligen tror att dom är jätte tjocka fast dom egentligen har en jätte fin kropp. Bara för att dom vill se ut som Kissie, som är super smal så att man ser bena på henne. Och att hon har världens största tuttar typ och att hon förstorar läpparna och fixar näsan m.m. Jag tycker inte det är någon bra förebild alls?! Någon som var många tjejers förebild förut och endel tycker fortfarande att hon är en bra förebild vilket hon är, det är blondinbella, hon trivs verkligen med sig själv som hon är nu. Visst hon har gått upp i vikt sen några år tillbaka. Men huvudsaken är väl att hon är lycklig och att hennes kropp mår bra. Jag tycker att blondinbella ser otroligt bra ut! Och killar vill faktiskt ha tjejer med lite "kurvor" så att dom har något att ta i! Så dom flesta killarna skulle nog välja blondinbella över kissie! Tycker folk ska börja tänka på sig själv och att man själv mår bra, och skita i vad andra tycker. Och är det någon av dina såkallade "vänner" som säger att det är något fel på dig och att du ska ändra dig. Så tycker jag att du ska se dig omkring och vara försiktig med vilka du verkligen kallar för vänner. För så länge du trivs så spelar det ingen roll om vad andra tycker och tänker.
Sålänge en människa trivs med sig själv och har en riktig livsglöd, då är den människan vacker.
Varför ens försöka få nån att må dåligt över sig själva?
Det finns alltid idiotiska människor som klagar på allt man gör, antingen är du för tjock eller för smal, du är aldrig perfekt i allas ögon.

Hoppas ingen tar åt sig ville bara säga vad jag tycker och tänker!
/ S




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback