tjugonionde februari .

Förlåt för väldigt dåligt uppdaterande, men har inte haft något att skriva om! Men nu blir det skärpning.
Och igår så var älsklingen och jag på stan och gick in på olika affärer, när vi var inne på någon smyckes affär (kommer inte ihåg vad den heter) så ville älsklingen köpa en jättefin ring åt mig! Men han fick inte, tyckte den var för dyr och känner mig så elak eftersom jag inte kan köpa något tillbaka. Men han var iallafall hur gullig som helst, haha älskar dig babe! ♥ Sen gick vi in på JC, Brothers and sisters men hittade inget där.. Så vi gick in på hm, och älskling hittade 3 st jätte fina tröjor som han köpte och så köpte han även lite underkläder åt mig!
Haha, sötnosen "dom här kan du köpa, dom är jättefina!" :)

Maria Nila
I måndags så åkte frisör, hälsa och skönhet och stylisterna från 1, 2 och 3:an till Helsingborg för att kolla på Maria Nila, när dom gör sina produkter och etc. Riktigt kul var det faktiskt, förutom den långa bussresan! :/
Tänkte skriva lite fakta som fick reda på: Maria Nila bildades år 1999, och dom säljer sina produkter i Danmark, Finland, Norge och såklart Sverige. Deras tryck på flaskorna är mycket stilrent och enkelt. Det som dom är stolta över på Maria Nila är att dom har koll på sina produkter, och kan säga vad dom innerhåller och är bra till, samt varför dom är bättre än dom flesta hårvårdsprodukter! Och som deras säljare sa: It cleans, it bubbles, what else do yo need to know?!
När vi var i deras labb så berättade dom att dom producerar 36 flaskor i minuten och 2000 i timmen. Dom har även folk som kommer 1-2 ggr om året och kollar så att allt är fräscht i labbet och så! Och har även mycket sträng miljökoll. När vi gick in i labbet, och där dom gör allting så var vi tvugna att ha hårnät på oss. Något dom måste ha är ett speciellt rum för sprayflaskorna, och det måste vara betongvägar, samt 25 meter till nästa husbyggnad. Och dom har en kvinnlig ägare som också är VD för företaget, vilket är mycket ovanligt i Sverige tydligen. Även om det nästan bara är tjejer inom frisör företag och som producerar hårprodukter så är det oftas killar/män som äger företaget. Hon som äger företaget nu ägde det förut tillsammans med sin man, men som tyvärr gick bort för några år sedan.
Den produkten som säljs mest är deras wax - extreme creator. Deras nyaste produkt är oljan, havton = färgbevarande och lingon = fuktighetsbevarande. Deras oljor är helt transparanta och inga gula toner, och dom har även fokus på skandinaviskt hår.

Förresten på tal om ingenting så fixade jag naglarna igår och det fick bli fransk manikyr, men kommer inte lägga upp någon bild på dom. För när jag väl hade målat klart naglarna och skulle ta bort det som var fel så insåg jag att mitt aceton var slut -.- inte kul så endel är lite konstiga! hahah men men sånt man får leva med! Ha en super bra dag allihopa, skriver lite mer senare ikväll om jag hinner för vi ska vara i älsklingens lägenhet idag och mysa lite och bara vara för oss själva! ♥

/ S


Josse snodde min mobil och tog kort på hennes fruktsallad så jag antar att hon ville ha med dom! ;)

Josses och Mickis goda fruktsallad.

"konferancen" eller vad man kallar det.

Fina tjejer från klassen.

Försäljarkillen.

Våra fina hårnät.

Labbet.

Där dom fyller flaskorna med produkter.

Anteckningarna när dom pratade om försäljning.

Receptionen.

Goodiebagen med styling produkterna vi fick.

Underkläderna jag fick av Senna ♥


» josse

hahaha, klart jag ville att de skulle med :D puss

2012-03-01 // 16:45:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback