ångest för framtiden..

Hello!
Somnade på soffan vid typ halv 4 och vaknade nyss ungefär... Inte så bra kanske, men är fortfarande trött men går jag och lägger mig nu så kommer jag vakna vid fyra i natt inte lika kul kanske. Så får hålla mig vaken en stund till!
 
Hur som haver, förut satt jag och kollade på lite utbildningar och kuser som jag vill gå efter att jag har gått ut gymnasiet. Och jag säger bara en sak... Å N G E S T ... Jag vet verkligen inte vad jag ska välja, jag har alltid velat bli frisör.. Men kom inte in på det på gymnasiet så går hälsa och skönhet (stylist som det heter nu) istället, men jag har som sagt alltid älskat att hålla på med hår och såna grejer så har kollat lite på frisörutbildningar/kurser men jag vill ändå bli en färdig makeup-artist som jag har hållt på med nu i 3 år.. Så jag vet inte ifall jag ska gå en utbildning först med makeup och bli färdig inom det och sen börja en utbildning för frisörer... Eller om jag ska börja direkt med frisörutbildningen som jag verkligen har längtat efter och skjuta upp makeupen i 3 år?!?
Asså guuuuuuud vilken ångest man kan ha!!! Men den stora frågan är, orkar jag verkligen plugga i ungefär 6 år till? Och sen ha praktik i ungefär 3-6r år? Hinner ju fan bli ungefär 25 innan jag är färdig utbildad?!?!?!?!?!?!?!?
Åhhhhh, vad ska jag göra?? ingen press, ingen ångest... nej nej inte alls...
 
Har ni några tips? Förslag? Så släng gärna in en kommentar och tyckt till!
Alla kommentarer uppskattas :)
 
Ttyl;
 





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback